פרוש בסיור: "יש חוסר של 8000 כיתות במגזר החרדי"

    צריך להבין שמרגע שהתקציב עובר אצל ח"כ גפני בועדת הכספים, יש להוריד את זה לביצוע במשרד החינוך. מדובר בתהליך סבוך ולא קל
    איתי גדסי No Comments on פרוש בסיור: "יש חוסר של 8000 כיתות במגזר החרדי"

    סגן השר הרב פרוש סייר היום בפתיחת שנה"ל במוסדות החינוך בירושלים, אל סגן השר התלווה ראש אגף בכיר מוסדות תורניים מר עמוס צייאדה ● צייאדה: אנחנו עושים הכל בכדי להקל על בני הישיבות ואברכי הכולל, ולפשט בירוקרטיה ככל שאפשר

    צריך להבין שמרגע שהתקציב עובר אצל ח"כ גפני בועדת הכספים, יש להוריד את זה לביצוע במשרד החינוך. מדובר בתהליך סבוך ולא קל
    17:41
    09.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on שמואל חושף: "אני חייב התבודדות לפני אירוע"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ערך סיור רשמי במוסדות חינוך בירושלים כדי לעמוד מקרוב אחר הליך פתיחת שנת הלימודים ולהתעדכן בדבר הצרכים העתידיים  של המוסדות. אל סגן השר התלווה ראש אגף בכיר מוסדות תורניים מר עמוס צייאדה וצוות לשכת סגן השר.

    את יום הסיורים הם פתחו בישיבת קרלין, ישיבה קטנה 'בית אשר' וישיבה גדולה 'בית אהרן וישראל'. את פניהם קיבלו הרב יואל בוקשפן, מנכ"ל מרכז מוסדות קרלין סטולין, הרב משה שפירא, מנהל מרכז המוסדות, הרב חיים יעקב קלפהולץ, מזכ"ל המוסדות, הרב דוד שפר, מנהל מוסדות בית אשר, הרב שמעון ארנרייך, עוזר אישי למנכ"ל המוסדות והרב שלום טויסיג, מנהל הישיבה.

    הפמליה נכנסה באמצע הסדר להיכל הישיבה והתפעלו לנוכח קול התורה הבוקע ממאות בחורי חמד החובשים את ספסלי בית המדרש ושוקדים על תלמודם.

    בישיבת הסיכום שנערכה במשרד המוסדות, אמר הרב פרוש כי תקציבי הישיבות והכוללים הוכפלו מאז הצטרפה יהדות התורה לקואליציה ולאחרונה עבר גם עדכון תקציבי נוסף. "צריך להבין שמרגע שהתקציב עובר אצל ח"כ גפני בועדת הכספים, יש להוריד את זה לביצוע במשרד החינוך. מדובר בתהליך סבוך ולא קל, אך עמוס צייאדה מבצע את זה במקצועיות רבה, זריזות ולב חם. בימים אלה האגף בראשות צייאדה נערך להעביר לפני החגים לזכאים את התקציב של הבטחת הכנסה.

    מר עמוס צייאדה, אמר כי "אנחנו עושים הכל בכדי להקל על בני הישיבות ואברכי הכולל, ולפשט בירוקרטיה ככל שאפשר". הוא סקר בפני הנוכחים סדרת הקלות שרק לאחרונה נכנסו המקלות באופן משמעותי על לומדי התורה.

    לאחר מכן המשיך סגן השר, לחנוכת הבית וקביעת מזוזה בבתי ספר חדשים שנבנו במימון משרד החינוך. לסיור הצטרפו ח"כ הרב אורי מקלב, סגר"ע י-ם יוסי דייטש וחבר המועצה יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים הלפרין, וישראל קלרמן.

    בבית ספר מוכש"ר לבנות "הצנע לכת" קיבלו את פניהם המרא דאתרא נווה יעקב הרה"ג צבי וובר שקבע את המזוזה והרב רפאל לבנטל מנהל בית הספר.

    בישיבת הסיכום אמר הרב פרוש אמר כי "בתקציב המדינה לראשונה מכפילים את התקציב לבינוי ל-17 אלף כיתות . בלשכתי עשו לראשונה "תכנית חומש" יחד עם פורום ראשי הרשויות החרדים, בראשות ר"ע ביתר הרב רובינשטיין, כאשר ממנה עולה שיש כעת חסר של 8000 כיתות במגזר החרדי.

    לאחר מכן המשיכו לת"ת הפטור "תורת העמק", שם קיבלו את פניהם המרא דאתרא נווה יעקב הרה"ג צבי וובר, הרב יצחק זילברמן רב שכונת נווה יעקב- מרכז, הרב אורי סופר מנהל הת"ת, הרב שמעון זייבלד רב בית הכנסת "מניין אברכים", ומאות הילדים נרגשים לקראת תחילת שנת הלימודים. במהלך הסיור עמד סגן השר מקרוב על תוכניות הלימודים ואיחל הצלחה מרובה לילדי הת"ת.



    0 תגובות